Museumbezoek de heren B. Wassink en L. van der Laan

Op donderdag 8 oktober jl. brachten wethouder de heer Bert Wassink en de heer Leo van der Laan (monumentenzorg) van de gemeente Leeuwarden
een kennismakingsbezoek aan ons Museum In Grou.
Voor de heer Wassink was het de eerste maal dat hij ons fraaie Museum bezocht.
Hij was onder de indruk van de omvang van het bunkercomplex.
Ook het feit dat de bunker nog voor meer dan 90% is ingericht uit de periode van de  “koude oorlog” periode sprak hem erg aan.
Onder het genot van een kopje koffie en een stukje oranjekoek van de warme bakker Boonstra uit Grou nog gesproken over monumentenwaarde bunker.
Uit een opgemaakt rapport komt naar voren dat complex in aanmerking zou kunnen komen als Rijksmonument.
Met name de combinatie bouw (stenen) en inrichting maakt het geheel uniek in Nederland.
Afgesproken om verder te onderzoeken naar de mogelijkheden om bunkercomplex aan te melden bij de Rijksoverheid als monument.