Museum Bescherming Bevolking ontvangt Monumentenprijs 2016

Het bunkercomplex van de MBB in Park Overvoorde in Rijswijk en met name het in ontwikkeling zijnde Museumgebouw, kreeg afgelopen zaterdag bij de opening van het Open Monumenten Weekend 2016 uit handen van wethouder Cultureel Erfgoed Marloes Borsboom de Monumentenprijs 2016 van de Gemeente uitgereikt. De MBB kreeg deze mooie prijs wegens haar grote en intensieve inspanning om van het voormalige Duitse keuken/kantine gebouw, een passend Museumgebouw te maken omtrent de geschiedenis van de Bescherming Bevolking – B.B. ten tijden van de Koude Oorlog.

Het Museum Bescherming Bevolking is de Gemeente Rijswijk zeer erkentelijk voor het toekennen van de prijs, als waardering voor haar inspanningen omtrent het Erfgoed vanuit de Koude Oorlog en het vele werk dat daar de vrijwilligers is en wordt geleverd om dit alles mogelijk te maken.
Het Museumgebouw is nog niet helemaal klaar, naar verwachting zal er een feestelijke opening gaan plaats vinden bij de start van het nieuw seizoen in 2017, eind maart begin april.