De werking van het gasmasker

Tijdens de koude oorlog was er niet alleen vrees voor het gebruik van kernwapens, ook het gebruik van strijdgassen en biologische wapens was een reële dreiging. Omdat de B.B. voor het uitvoeren van hun taken ook in besmette gebieden moest kunnen opereren was het belangrijk dat zij goed op de hoogte waren van de werking en het gebruik van het gasmasker. Een van onze vrijwilligers vond in het archief van ons museum een paar bijzondere instructieborden die door de B.B. gebruikt werden om de manschappen op te leiden en te trainen. Wij zijn blij met deze bijzondere borden en zullen ze spoedig een plek geven binnen onze collectie. Omdat een fysiek bezoek aan onze locaties er voorlopig niet lijkt in te zitten, plaatsen wij hier de komende weken foto's van de borden. Op dit eerste bord ziet u de samenstelling van het gasmasker. Vindt u deze borden ook zo mooi?

gasmasker volgelaat instructiekaart