Bijzondere avond opening 'Museum Bescherming Bevolking Goes Dark' groot succes

Zaterdag 24 oktober deed de locatie in Rijswijk mee aan de Nacht van de Nacht.

Dit landelijke evenement staat o.a. in het teken van energieverspilling en bij alle deelnemende organisaties gaat het licht uit. Zo ook bij het Museum in Rijswijk, onder de noemer Museum Bescherming bevolking Goes Dark organiseerde zij een rondleiding door het donker.

Nu is het in een ondergrondse bunker sowieso echt donker als het licht uit gaat, om toch de veiligheid te waarborgen en de unieke beleving nog specialer te maken, is er gebruik gemaakt van alternatieve lichtbronnen. Met kaarslicht, stormlantaarns en kleurenspots die op een accu werken is een bijzonder mooi effect gecreĆ«erd. Ook konden de bezoekers twee echte geĆ¼niformeerde B.B.-ers aantreffen in de commandopost. Met dank aan BIS Econocom voor het beschikbaar stellen van de ledspots en met dank aan de stichting CEKO voor de support tijdens deze avond, werd het een zeer geslaagde avond. Bezoekers spraken lovende woorden over beleving en de organisatie. Volgend jaar gaan wij deze avondopenstelling zeker herhalen!