15/10 2017

50 jaar bestaan Bunker in Grou

11:00 uur 16:00 uur
De Bunker in Grou bestaat 50 jaar! Deze feestelijke dag wordt op 15 oktober gevierd met de onthulling van een uniek segment uit de Berlijnse Muur.  Dit restant van de Koude Oorlog wordt onderdeel van de collectie van Museum Bescherming Bevolking.

Bunker 50 jaar

Op 15 oktober 1967 verrichtte Beernink, de toenmalige Minister van Binnenlandse Zaken, de opening van de Bunker in Grou. De Bunker is nu 50 jaar oud en onderdeel van Museum Bescherming Bevolking. Er zijn ervaren gidsen aanwezig die bezoekers zullen rondleiden. Naast de Bunker zijn er ook oude en nieuwe brandweervoertuigen, motorspuiten en politievoertuigen te zien, zoals een Porsche van de Rijkspolitie.

Segment Berlijnse Muur

Museum Bescherming Bevolking, de Bunker in Grou, heeft een origineel segment van de Berlijnse Muur ontvangen via de Stichting ‘De Muurbrekers’. Dit bijzondere onderdeel zal vanaf 15 oktober te zien zijn bij Commandopost Grou op de parkeerplaats naast de Bunker.

Praktische info

De Bunker in Grou is op 15 oktober geopend van 11:00 tot 16:00 uur.
Vanwege het 50 jarig bestaan nu 50% korting voor iedereen.
Volwassenen: €2,- (i.p.v. €4,-)
Kinderen (t/m 12 jaar): €1,- (i.p.v. €2,-)
Rondleidingen zijn gratis.