KRO-NCRV op bezoek in MBB Rijswijk

Op dinsdag 18 mei 2021 bracht een opnameploeg van de KRO-NCRV een bezoek aan het museum in Rijswijk.

In het kader van het programma 'Soundtrack van de Koude Oorlog' werd voormalig B.B.-er Henk Sagius geïnterviewd door niemand minder dan Leo Blokhuis (bekend van radio en TV)

Henk Sagius is niet alleen oud B.B-er maar ook nog eens gids in het Rijswijkse museum en weet veel te vertellen over de bijzondere periode en de ondergrondse commandopost.

Er werd gesproken over onder andere het werk van de B.B. wanneer de bom zou zijn gevallen. Ook werd er gesproken over muziek uit die periode. Daarbij werd ook het lied der B.B. op een oude 78 toeren grammofoonkoffer afgespeeld. De bakelieten schijf was nog goed afspeelbaar.

Als kers op de taart werd er ook nog een noodrantsoen uit de jaren 70 opengetrokken en proefde zowel Leo Blokhuis als Henk Sagius of de macaroni met gehakt nog te eten was. Wonderbaarlijk was de inhoud nog steeds eetbaar.