'CUBA60' Koude oorlog experiënce 22&23 oktober

Dit jaar is het 60 jaar geleden dat de wereld aan een nucleaire oorlog ontsnapte. Na de plaatsing van Russische raketten op Cuba liepen de spanningen snel op en de wereld hield zijn adem in.

In het kader van deze beladen maar historische periode nam de stichting cultureel erfgoed koude oorlog het initiatief om landelijke openstellingen te organiseren. Maar liefst 48 locaties doen mee en zijn toegankelijk voor publiek. Zo ook de beide locaties van het Museum Bescherming Bevolking, de CoP in Grou en het B.B. bunkercomplex in Rijswijk met opleidingscentrum, oefenruïne en natuurlijk de compleet intacte commandopost in de nucleaire bunker.

Wat kunt u verwachten:
U kunt zelfstandig rondwandelen over ons complex, door onze atoombunker en in onze expositieruimte. Hier wordt aan onder andere de hand van een diorama van het conflictgebied op en rond Cuba uitleg gegeven over de risico's van de Russische raketten, de zeeblokkade en hoe door de daad van één man een atoomoorlog werd voorkomen.

Natuurlijk is er nog veel meer te zien en te beleven in Rijswijk, zoals bijvoorbeeld de aanwezigheid van een echte MIG21 op ons terrein!!

Kijk voor meer informatie op de link van ons evenement: