Bezoek mevrouw Bil met haar dochter en schoonzoon aan Museum Bescherming Bevolking in Grou

Kortgeleden heeft mevrouw Bil samen met haar dochter Margreet en schoonzoon Richard het museum in Grou bezocht.
Mevrouw Bil is de weduwe van Willem Bil de eerste en enige beheerder van het bunkercomplex in Grou.
De heer Bil was in dienst van de bescherming Bevolking en ging later over in provinciale dienst.
De vrijwilligers Do en zijn echtgenote Hinke hadden mevrouw Bil en haar familie uitgenodigd voor een bezoek.
Het weerzien na vele jaren van het complex was best een emotionele gebeurtenis voor mevrouw Bil en haar familie.
Na een kopje koffie met oranjekoek uiteraard een rondleiding gedaan door de bunker.
Na ruim 2 uur doorgebracht te hebben in de bunker afscheid genomen van elkaar.
Wel afgesproken dat de overige familieleden op termijn ook een bezoek zullen brengen aan de bunker.
Tenslotte zegde de familie toe te zullen zien naar het voormalige gereedschap uit de bunker.
Na het opheffen van de BB en sluiting bunker in 1986 mocht de heer Bil het gereedschap meenemen.
Het zou mooi zijn als wij het originele gereedschap weer kunnen tonen aan de bezoekers.